29 november 2015

Lillajul

I år har vi firat lilla jul 2 dagar, både lördag och söndag. Igår på morgonen kom mamma och strök mina julgardiner så vi fick upp dem för att få lite julstämning. På förmiddagen kom pappa med mina syskon och våra danska släktingar för att hälsa på. De var här någon timme och Matilda fastnade genast tycke för pappas kusin. När de åkt började jag fixa förrätten till kvällens middag och så gick dagen helt för fort för vi blev lite sena med starten på eftermiddagen. Matilda hade inte sovit någon dagssömn och somnade i bilen innan vi ens hann ut till stora vägen.
På Kråkö var det fullt hus när vi kom fram och när fisken var färdig rökt blev det 3 rätters middag. Jag hade kokat grönsakspuré soppa som hade bra åtgång. Till huvudrätt var det rökt fisk och till efterrätt en jätte god ostkaka. Efter maten blev alla lite slöa och vi ungdomar (jep jag räknar mig som ungdom ännu också :D) låg och chillade i vardagsrummet medan barnen hade fullt med energi och sprang omkring. Så hade ju också tomten varit och lämnat en säck på trappan! Alla under 18 år fick ett litet paket av min famo och fafa. Matilda fick ett muminpussel men A:s motorcykelpolis sku nog ha varit roligare tyckte hon och blev lite ledsen då hon inte fick leka med den. Vid halv 10 startade vi hemåt och Matilda var envis och somnade inte i bilen så det for ganska sent då hon ännu sku ha gröt när vi kom hem.



Idag sov vi alla till halv 10 så dagen har också varit därefter. Någon förmiddag hann vi ju inte med utan det var morgon till 12 och så sku fröken ha lunch. Lite julkortsfotografering hann vi iallafall ha. Mamma gick ut och gå med Matilda medan vi var till butiken. Fyra tiden gick vi över till mammas för lilla julsmiddag. Gott med julmat, hemlagat från Nyytti. Småtomtarna hade varit där också och lämnat några paket. Sedan hem och göra kvällssysslorna och Matilda i säng.






Matilda fick någonsortsBarbie med babysar och mycket småsaker. Hårsnoddar och diadem hade jag köpt åt henne. Lillebror fick strumpbyxor.

Danskarna hämtade finfina kläder åt barnen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)