15 januari 2016

Fredag igen

Fredagar har blivit våra hemmadagar med barnen. Matilda är alltid ledig från dagis på fredagar och ännu har jag inte farit iväg någonstans med båda på fredagar. Dessutom kommer ju Daniel tidigare hem från jobbet på så det blir lixom bara en halv dag känns det som.
Lite före 9 såg jag på klockan när vi ätit färdigt och tänkte att nu kommer vi ut i god tid, nå före vi alla var påklädda var klockan nästan 10. Vår utetermometer har tydligen batterierna slut och visade -16,2 så jag klädde på oss riktigt ordentligt då jag tänkte att det är närmare -20. ( På eftermiddagen när jag såg på biltermometaren så märkte jag ju att det inte alls var så kallt som jag trott). Men vi hade iallafall varmt och skönt. Mathias sov ute i vagnen och Matilda åkade rattkälke. Jätteduktigt håller hon i ratten och svänger den rak så kälken far framåt :).

Här har vi inte precis satsat på utekläder som är ton i ton :D

Varmt och skönt nerbäddad med filtar som extra värme

Hon kan nog åka men att dra den tillbaka får någon annan göra
När Daniel kom hem väntade jag att vi direkt sku fara iväg till butiken och för att söka min bil från service men han hade annat i tankarna och istället var vi i butken vid värsta rusningen klockan 16. Och sen äntligen, närmare klockan 18, fick jag ta dagens dusch. Det värsta jag vet är nog att vara oduschad från morgonen.
Kvällen gick här hemma på vardagsrumsgolvet, Matilda satt visserligen på pottan säkert 2 timmar men va gör nu de :D.

Till lunch idag slängde jag ihop rester från lördagens tortilla och fick 2 tonfiskpizzor med ananas. Var lite tveksam att ha tortillaplätt som botten men det var faktiskt riktigt gott!

Tortillaplätt, salsasås, tonifsk, ananas och riven ost. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)