20 januari 2016

Året 2015, kort och koncist

Utan bloggen och bilder från året hade jag nog inte kunnat skriva en årsresume då hela året är som en dimma för mig..

Januari - Dagisstart och nya rutiner. FORK-konsert och middag i Helsingfors med mamma och F. Innan plusset på stickan kom redan symptomerna på en graviditet.

Februari - Efterlängtat plus på stickan. Årliga Stockholmkryssningen med mamma o F. Vi besöker Båtmässan enligt traditon, denhär gången tillsammans med familjen L.

Mars - En oförglömlig Tallinn-kryssning med bästa vännerna. Firade Matildas namnsdag. Fick se livet i magen första gången.

April - Ålänningarna och familen L här på mat och bastu. Påskfirande och 40-års fest. Det mindre trevliga, spysjuka! Köpte min första Emmaljunga.

Maj - Måste ha gått helt i vardagenstecken utan destumera evenemang. Andra ultraljudet och vi fick veta att det är en pojke.

Juni - Daniel kom hem med en båt en fredagkväll så det blev en del båtande och vara i skären. Vi började en lång semester. Firade en barnmidsommar här hemma. Gjorde en båtutfärd med pappa då Daniel var i Åbo. Besökte Högholmen och Helsingfors.

Juli - Äntligen blev det varmt. Mera båtande, spenderade tid i skären. Blev en extempore resa till Åland för några dagar. Gick omkring i Helsingfors. Besökte bostadsmässan. Köpte en syskonvagn.

Augusti - Båtande med vänner och familj. Tomas Ledin konsert. 30-års kalas och bröllop. Jag var sjukledig hela månaden. Köpte tomt.

September - Ställde i ordning för babyn. Vi fick nya grannar. Båten såldes. Kräftskiva med Sibbobor. Jag blev mammaledig. Köpte en till vagn. Daniel bygger vedlider.

Oktober - Vi väntade och väntade. Jag hade min sista TW-demo. Hade pizzakväll med jobbflickorna.Gudsonens 2-års kalas och lilla A's dop.. Vår son föds och vi blir miljoner gånger rikare.

November - Bekantar oss med vårt lilla gryn och den nya vardagen. Matilda fyller 2 och vi har kalas. Matilda byter dagis. Många kvällar med familjen L. Skogmaskinen fäller skogen och kör ut stockarna.Vi firar Lilla jul med min släkt och första advent med mamma och F.

December - Mathias dop. Stockbilen söker bort stockarna. Jag och Daniel ser Mamma Mia musikalen. Vi firar jul hos min pappa och nyår hemma hos oss med familjen L och W.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)