11 februari 2016

Buzzador Yoogaia

Buzzador erbjöd sina buzzadorer möjlighet att prova på Yoogaia.com tjänsten gratis en måndad. (Som jag redan skrivit tidigare).
Yoogaia är i princip ett online gym där man deltar i livetimmar som streamas med webkameror. Man har möjlighet att själv också ha på sin kamera och då kan de se hur du gör och att det inte blir helt tokigt. Jag har inte provat på någon live-timme utan endast använt de sparade timmarna. Hittar man en timme man tycker är bra kan man spara den till sin sida och så kan man göra den flera gånger, anars finns det en risk att den hinnerförsvinna från listan med sparade timmar.
Det finns många olika sorters yogan man kan göra, men som tur finns det också massor med andra timmar. Utbudet blir enormt om man klarar av instruktioner på engelska. Det finns nog någonting för alla. Jag har provat på bl.a. yoga, kuntojumppa, ventytys, HIIT, core och keppijumppa.
Som helt otränad har en del övningar känns helt för svåra och tunga, och man ska nog ha bålen i skick för att klara av allting. Men jag har gjort så gott jag kan och lite justerat någon övning så jag klarat den. En del instruktörer börjar med den lättaste versionen och visar sedan olika alternativ för att göra övningen tyngre. Medan hen jag mest jumppat med gör tvärtom, börjar med det tyngsta och sedan när det är en liten stund kvar berättar hon vad man kan göra istället. Då har jag redan gett upp för att jag inte klarat det tyngsta alternativet. Men man lär sig.
Jag tycker det här är ett bra koncept för någon som inte har möjlighet att gå på gym, eller delta i gruppträningar. Fast visst krävs det ju lite disciplin för att göra någonting hemma också! Ibland är det lättare att far iväg och få någonting gjort, ibland lockar det inte alls att släpa iväg sig hemifrån. Också för någon som är mycket på resande fot är detta ett bra koncept, du kan träna var som helst, när som helst. Finns att få som en app till ios och android. På Ipaddaen kan man också spara/ladda ner ett program för att kunna göra det offline, ifall man vill träna på ett ställe där man inte har internet.

Så mycket fastnade jag för träningarna, utbudet och möjligheten att träna hemma att jag köpte ett års "kort" till Yoogaia.com :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)