10 februari 2016

Partaj

I Januari skapade jag ett evenemang på Facebook som hette "Förr var det föräldrafritt, nu är det barnfritt", vi hade alltså bjudit hem våra vänner för att ha lite roligt en vanlig lördagskväll. Barnen var övernatten hos famo och fafa, fast jag hade lite svårt att Mathias var så långt borta. Fast vi var ute i god tid råkade sig det ändå krocka med flera andras planer så det kändes lite tråkigt. Det slutade nu med att här var 80% av det manliga könet. Nåjaa riktigt roligt var det ändå! 
Vi hade bakat tacopaj och mockarutor och så sku vi bjuda på bål, men den hann jag aldrig blanda! Någon drog fram en Fireball-flaska som shottades slut på under 20 minuter så gänget var nog i farten efter det. Daniel bjöd på whisky-cola så de klarade sig nog fint utan bål. 
Jag satt i köket hela kvällen, hade lite flicksällskap där och när det försvann kom någon annan och höll mig sällskap. Jag blev också hyllad med en sång av en fyllegris. Roligt när man någongång känner att ingenting ändras på de senaste åren fast våra livssituationer är helt olika. Vid 2 kröp jag ner under täcket fast det ännu satt några öldrickande typer på soffan, men jag orkade inte längre hålla ögonen uppe. Vaknade halv 4 och då var det tyst och mörkt. Sov till klockan 9 och så städade vi upp allting innan vi for för att söka hem barnen. Matilda hade sovit som en stock och inte vaknat av Mathias som hållit serenad för famo och fafa. 



Sådär som det ofta blir när man väntar och väntar, så när dagen väl var kommen, hade jag noll lust för någon fest. Gjorde det bästa av situationen och njöt av min cider, inget hälla i sig utan dricka för att den faktiskt var god. Känner inte heller för att orsaka mig någon krabbis, känns onödigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)