16 mars 2016

Önskan att få sova

I det här huset fortsätter vi sova dåligt. Mathias krånglar om nätterna, gnäller och är orolig, det hjälper inte ens fast han sover brevid mig. Hela den här veckan har det inte blivit många timmar sömn per natt, fast han sover oroligt vaknar han ändå för dagen mellan 6 och 7. Inatt var vår längsta sömnsnutt 4:30-6:05, annars har vi bara sovit korta korta stunder från 22:30.
Igår var jag så trött att jag sku ha kunna somna stående. Vågar knappt mera köra bil då jag håller på att somna vid ratten. Jag börjar snart igen ha sån sömnbrist att jag slutar fungera. Jag är redan helt utan minne, kommer inte ihåg någonting. Jag sku gärna ha kvar minnen från när barnen är små, men de 2 senaste åren är helt mörka, och så ser det ut att fortsätta..
För tillfället sover Mathias ute i vagnen, jag sku kunna gå och sova, men just nu är jag inte så trött att jag sku få fast i sömnen, tröttheten kommer på eftermiddagen och då har jag svårt att hålla ögonen uppe. Mathias har också börjat krångla med dagsömnen, några veckor sov han fint 4 timmar ute i vagnen, denhär veckan har han vaknat efter 2 timmar, och sover ändå inte mera än 30 minuter på eftermiddagen. Jag tycker inte han lärt sig något nytt nu heller att han sku vara så orolig.. ?
Masserande av Matildas fötter verkar inte heller hjälpa, hon skriker fortsättningsvis om nätterna. Och stiger upp kl 7, fast det farit sent på kvällen innan hon somnat.

Sku vara så skönt att få sova ens en natt en lite längre stund än 2 timmar som längst i sträck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)