18 april 2016

Lapsimessut & Lastentarvikekirppis

På fredagen trängde vi in oss i bilen och for iväg på Lapsimessut, jag, Matilda, Jessica, Nannu och Mine. Vi var där strax innan 10 och då redan var det massor med folk. De ställen som hade bra erbjudanden hade redan långa köer, Guggus kö ringlade sig flera 100 meter genom mässan så att handla där var inget alternativ. Vi gick omkring, tittade vad olika butiker/märken hade för erbjudanden och köpte någonting smått. Smakproverna såg till att man inte behövde gå hungrig. Matilda hade säkert hela tiden någonting att sleva i sig så behövde inte fundera på mat eller mellanmål åt henne. När vi gått omkring överallt tyckte vi gick för att äta och så ännu ett varv till Outletexpo i andra hallen.
När det redan var eftermiddag kände vi oss färdiga att fara hemåt, en del fattigare än andra :D. Matilda satt hela tiden under mässan som ett ljus i sin kärra, en gång fick jag "muta" henne med russin när hon sku ha vila i bollhavet. Så det var ett bra val att ta med Matilda och lämna Mathias hemma. Han sku bli hemma för att sova dagssömn men krånglade förstås med momi och sov inte så värst mycke.


Tuttar åt Mathias som var ungefär det ända jag SKU ha från mässan, så det hade Ainu förstås inte tagit med andra än med naturgummi, så det blev bara ett paket nattuttar. Bitleksaker, flasktuttar och tvålar också från Ainu. Vantarna köpte gumor åt Mathias då det var någonting han behöver. Likadann vattenflaska som Matilda har fick han också färdigt. Matilda fick byxor från Me&I och Blaa. Från Blaa sku jag ha kunnat köpa hur mycket som helst! Deras kläder var så fina och sååå sköna :) Solkräm och aftersun från outletexpo, solkrämen är blå så man ska se var man glömt att smörja barnet, fiffigt!


Vårens störta loppisevenemang gick av stapeln igår, MLL:n Suuri Lastentarvikekirpputori. Större än tidigare, mera försäljare och program. Men definitiv också mera kunder! Nannu kom och plockade upp mig och vi hade bestämt att vi far inte till 10 då det öppnar, att redan en stund senare är det mindre trängsel. Men det stämde nu inte riktigt och där var nog så mycket mänskor ännu vid 11 som förut nästan varit tomt redan. Vi gick nu omkring och såg på utbudet, många som inte hade priser på kläderna, och jag orkar inte börja fråga priser när det är full trängsel, så då får de hålla sina kläder. Flera också som hade överpriser på sina kläder, så de fick också hålla sina kläder. Jag hade ingenting som jag direkt var ute efter, lite kläder åt barnen men inget speciellt.


Sandlådskläder åt Matilda och hemmabodyn och handskar åt Mathias. En Sås&Kopp skiva för 1€ hittade jag också, lär ska uppskattas i bilen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)