13 maj 2016

Mitt hjärta blöder

De senaste veckorna har jag sålt bort massor med babykläder och alla mina gravidkläder. Och det känns nog ganska ledsamt. River i hjärtat att sälja bort allting. Men jag tycker inte det är någon idé att spara på en massa onödigt som kanske aldrig mera blir användt av mig.
Babykläder sparar jag något som minne, sådant jag tyckt extra mycket om eller sånt som varit en fin gåva. Och de där riktigt minsta bara för att kunna ta fram och minnas hur små mina ögonstenar varit <3.
För ett år sedan när vi fick veta att det är en pojke vi väntar tog jag ner alla lådor med Matildas sparade kläder och sålde bort i princip allting. Nu ångrar jag mig lite och önskar jag hade sparat lite mera som minne. Någonting vet jag att jag möjlighet att få tillbaka om jag begär, ifall jag kommer på någon body som jag gärna sku spara sen också. Tur sparade jag ju allting neutralt då och har använt åt Mathias, och nu åker de ner i mammalådan för att sparas. En del, inte allting.

Att göra sig av med kläder i storlek 80-92 är betydligt lättare än dedär riktigt små babykläderna. Sedan att få sålt och få någon slant för kläderna är en annan femma, det är inte lika lätt det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)