13 maj 2016

Heldagar och helgdagar

Det både händer och inte händer i vår vardag under Maj-månad. Den senaste veckan har vi fått njuta av riktgig sommarvärme men nu blev det svalare igen. Sommarvärmen har gjort att vi trivts bra utomhus och inne har huset nästan förfallit. Det blir så stökigt när man bara är inne och svänga, typ äta och sova. Ingen känner för att städa, eller orkar för den delen. Någon dag till så kan det nog hända att det börjar flyga saker ut från huset då det känns som att vi drunknar i saker!


Skärtorsdagsafton (heter det så? :D) for Matilda ut till skären med momi och mofi, någonting hon väntat på hela våren. Jag och Daniel var ett varv och träna och så for vi till Hindsby på kalas. Mathias fick kvällsgröt och så gick han ut och sova så vi fick äta och sällskapa i fred. Blev ganska sent men Mathias sov som en stock och märkte nog inte att han flyttades till och från bilstolen.
Skärtorsdagen var jag ensam med Mathias, vi gjorde inte så mycket annat än chillade och var ett varv till butiken. På fredagsmorgonen kom Matilda hem för hon hade hemlängtan, och nu kändes det ganska tomt utan henne här hemma också. Vi var ute nästan hela dagen och njöt i solen. Vid halva dagen kom några vänner på terrasskaffe och vi fick några timmar att gå i solen. Passade mig bra för Mathias var gnällig hela dagen så han gick från famn till famn och var nöjd med det. Matilda hade ju nog ändrat sig angående sin hemlängtan och sku tillbaka till skären innan hon ens hunnit in genom dörren på morgonen, så hon for ut tillbaka med mofi. På kvällen var vi till stan ett varv, där var "Köpnatt" i Gamla Stan så vi gick ett litet varv där tills vi mötte på Mathias guföräldrar och svängde om för att gå på glass.
Matilda kom hem på lördagseftermiddagen, glad och nöjd över att vara hemma fast hon nog hade haft det riktigt bra i skären. Vi var en sväng till butiken för att handla kvällsmål och så klippte Daniel och Matilda gräsmattan medan jag lagade en skink-spenatpaj.


Denhär veckan har varit en normal dagisvecka för Matilda, måndag, onsdag och torsdag. Jag har varit billös så har bara gått omkring här hemma dagarna i ända. På tisdagen for vi direkt på morgonen till stan, förde böcker till bibban, hämtade ut ett paket och var till Muminparken. Bästa tiden är nog innan 9 på morgonen för då är där inga andra barn! På onsdagen var Nannu och barnen hit och leka hela dagen och hålla mig sällskap, det behövdes nog! Skönt att bara kunna vara fast man har barn att se efter. På onsdagen var jag också till jobbet och diskutera om hösten.. blää!
Torsdagens morgonkaffe drack jag på banken och träffade A för en pratstund. Och på kvällen blev det som vanligt Bodypump.


Idag har vi hunnit ut på länk, pomppa, hämta ut 2 paket, låna böcker från bibban, handla "picknick" och leka i parken. Nise kom med till parken och Matilda såg nog till att hon fick lite kvällsjumppa! Hon sku nämligen också klättra och rutcha, kommenderade Matilda. Daniel är ut på terrass så jag fick ha kvällsjumppa medan jag nattade barnen samtidigt och sprang mellan dom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)