10 juni 2016

Ut och springa

De senaste veckorna har vi varit ute på länk med Daniel några gånger och jag är förvånad över hur bra jag orkat jogga dehär första gångerna med tanke på att jag inte joggat mer än kanske 3 gånger på 1,5 år.
Länken har blivit lite på 4km och vi har gått en bit i början och slutet. Min tid har jag förbättrat varje gång så det ger mera lust att fara på länk. Förra fredagen tänkte jag att jag ska prova den längre länken som jag alltid sprang 2014 och jag orkade hela rutten! 2014 tog det nog länge innan jag orkade jogga längre sträckor än 2-3km och nu for det 5km (-500m till uppvärmning) så kroppen måste nog komma ihåg att jag faktiskt orkade 10km också.
Det sku lixom vara mitt mål denhär sommaren också, 10km sista Augusti. Men får se hur aktivt jag hinner fara ut på länk, det var lite lättare att komma iväg när det bara var ett barn som sku nattas.


Vårt gymkort tog slut sista Maj, då passade vi också på för en sista träning. Och för att testa så lyfte jag 60kg marklyft 2 gånger. Känns helt bra, sku vila testa om det går mera men måste alltid börja från tyngre för att orka hålla ryggen rak.
Nu när det inte mera blir regelbunden muskelträning får jag försöka träna mellan varven här hemma. På lördagen gjorde jag en kort träning ute på gården medan barnena sov. Bra att det finns skivstång ute också, stången i sig väger redan 10kg så det behövs inte några tyngder på.
Märkte nog på pumppitimmarna att jag fått bättre muskelstyrka då jag kunde öka vikterna och var helt nöjd med de vikterna jag hade nu på senaste gångerna. Jag hoppas jag sku ha möjligthet att under sommaren gå på pumppi en gång i veckan men med Daniels arbetstider är det lite svårt, men om jag nu några gånger sku komma iväg så jag inte tappar alla mina muskler!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)