21 juli 2016

En loppis-torsdag

Idag sku vi ta kaffe med Nannu för att träffas då hon hade lite saker som jag sku få. Nå istället blev det loppisrunda och butiksbesök i Prisma så dit for nästan hela dagen. Mathias var under nöjd och glad fastän fick åka butikskärra och bilstol turvis. Något kaffe blev det inte men jag fick iallafall det jag beställt från Jollyroom och så det jag sålt av Nannus loppiskläder :D.
När jag kom hem var barnens småkusin här med sina barn och Mathias tyckte det var roligt med en kompis att peta på. På kvällen for vi med till stan när Daniel sku och hjälpa någon med något, vi blev av vi Natiainen, gick lååångsamt runt och tittade på allting. Mathias sov, han som alltid vaknar när bilen stannar eller av något "ovanligt" ljud. Följande ställe blev sedan Tokmanni och Lidl, och ännu heller var inte Daniel klar så jag gick ner till stan med sikte på Citymarket. Där gick jag sedan omkring i övrevåningen i säkert 40 minuter och tittade på allt möjligt innan han ringde att han plockar upp oss nu. Kvällens fynd var bra men blir int i vårt hushåll utan ska vidare, Jag kan inte förstå då den skonummern Matilda ska ha alltid är slut! Hitta vattentäta höstskor med skaft nedsatta till 14e så köpte dom till A då det var hennes nummer.
Hem och göra Mathias nattfärdig och lät honom vara uppe till 21:30. Sedan har jag ungefär bara suttit här och bloggat. Jo visst var jag ut och vattna blommorna och martalanden! Nu kom Daniel hem så nu kan jag krypa till kojs.

Skor för 3e paret från Tokmanni, Matildas nu och Mathias till nästa vår. Vinterskor och helt nya skor från loppis för 5e paret åt Mathias. Finbyxor, handskar och en docka åt Mathias. Reimas höstmössa åt Mathias och hatt åt Matilda från Prisma på -50%. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)