29 september 2016

Bilder från några veckor tillbaka

Skönt med lite egen tid såhär en torsdagkväll. Barnen sover och Daniel är inte hemma. Men varför blir det så att när man har möjligthet att blogga står det alldeles stilla i huvudet ?
Igår och idag har vi varit lediga med barnen och har haft lugna hemmadagar. Vädret har inte varit det bästa och med småflunssiga barn har vi inte gått ut i blåsten. Igår var Nixu här på eftermiddagen med hundarna. Mathias är så förtjust i hundar och vill bara paja och klappa (och lite riva) och kryper efter dem runt i huset. Matilda är inte längre (lika) rädd för hundar, skönt så och bra att hon ofta får träffa hundar så rädlsar går över. Idag var T hit på kaffe och vi bakade glutenfria havreflarn för att för engångs skull ha någonting att bjuda på. På eftermiddagen for vi med Matilda till loppis där vi hade träff med J och E. Barnen får leka och vi får fynda, de funkar utmärkt. Dessutom fick jag lite pengar från någonting som glömts på loppiset och blivit sålt, så det for inte många euro från egen ficka. Sen till butiken och hämta ut paket och köpa sallad. Så avslutade vi med ett varv på HM för att köpa födelsedagspresant till 2-års kalaset på veckoslutet. Hem och se på Bärtil, kvällsgröt och i säng. Tidig väckning imorgon då det är dagisdag så jag hoppas båda är utvilade efter 10 timmar.
Jag har inte varit ut och gå en endaste gång denhär veckan, måndag och tisdag blev kvällarna så korta efter jobbet att det inte fanns tid för sånt och nu har det varit busväder 2 dagar. Men jag hoppas jag på veckoslutet kommer iväg 2 gånger så får jag ihopsamlat mina kilometrar.

Denhär veckan har kännts mycket tyngre än de andra veckorna, vet inte varför men jag har inte haft intresse alls för hemmasysslor så bykkorgarna svämmar snart över och inte har jag varit så duktig kock heller. Slängde ihop en siskonkorvsoppa igår, det är allt jag kockat denhär veckan. På söndagen gjorde jag visserligen en jättegod hönssås med kokosmjölk som vi ätit av på kvällarna. Och på tisdagen bjöd mamma på mat, en vardagslyx vi har.

Slänger upp lite bilder som får berätta om de senaste veckorna.


Idag var det full fart redan från morgonen då dom äntligen kom och flisa bort högen de lämnade efter sig förra hösten. Lite lämnade de kvar så hoppas de fortsätter imorgon. Och den här veckan har verkligen varit dimmig!

Mathias vägrar bli matad, ska prompt äta all mat själv. Även gröt och mosad mat. Skeden i ena handen och slevar i sig med den andra. Ni kan gissa hur vårt kök ser ut efter varje måltid när man ännu ska vifta med händerna mellan varven -.-'
Beställde massor med bilder till Mathias babyböcker och konstaterade sen att jag inte ens beställt till Matildas ännu. Varför kan int alla bra foton bara mappa sig själv :D

På lördagen bakade vi muffins med Matilda och bjöd hit Morfar för att provsmaka. Blev choklad med vitchokoladfrosting och vanilj med hallonfrosting. Lycklig var jag då de inte sjönk ihop! 

En liten bagare som hela tiden pratade om pepparkakor 

Vi var och hälsade på min famo och fafa en förmiddag. Jag passade på att ta lite bilder på dem och barnen. 

Mathias favorit är nog banan, blir så lycklig att han skakar när man tar fram en banan :')

En söndag var vi också på en underbar flickas 1 års kalas <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)