30 oktober 2016

Lugnt och flunssigt veckoslut

Varför måste vi ha sommar- och vintertid ? Om det är jobbit för vuxna så råddar det nog barnen helt fullständigt.
Igår fick vi sovmorgon och fick sova till 6:45 då båda vaknade nästan samtidigt! Lyx det på en lördagmorgon. Idag då ? Idag vaknade båda 2 normal tid, 6:10. Så när vi vred klockan 1 timme bakåt visade den 5:11. Om söndagen känts lång ? Jo. Och jag antar att vi de kommande veckorna kommer att vakna lite över 5 varje morgon innan barnen vänjer sig med den nya tiden.
Redan innan klockan 8 for Daniel iväg med Matilda för att bygga någonting hos hans föräldrar. Vi tog det lugnt med Mathias och vid 9:30 gick vi ut genom dörren. Efter 7 minuter sov han gott i vagnen och jag fortsatte för att se vad Daniel och Matilda höll på med. Jag har inte varit ute ordentligt på 2 veckor så det var skönt att få andas frisk luft fastän jag är ordentligt flunssig. Tog den kortare vägen hem så det blev bara en länk på 3,4km. Mathias fortsatte sova ute nästan 2 timmar ännu så jag hann njuta ordentligt av tystnaden i huset. Efter att Daniel och Matilda kom hem någongång på eftermiddagen låg vi på vardagsrumsmattan och busade tills barnen blev hungriga. Kvällsgröt lite över 17, badibunkan och båda barnen slockande som ljus lite över kl 18. Får se när de tänker vakna imorgon, som tur är det dagisdag så vi ska iallafall tidigt upp.

Annars har vi ett riktigt lugnt ledigt veckoslut bakom oss. På fredagen gick veckoslutets planer i stöpet då en lånad maskin gick sönder. T kom hit på popcorn och cocis på kvällen så jag spenderade fredagskvällen vid köksbordet. Veckohandlingen skötte jag med Mathias på lördagsförmiddagen. Var också in via Natiainen och sålde bort en haalare och sovpåse. På eftermiddagen kom J och E hit på "kalas", de var inte rädda för vår flunssa som bara blommade upp mera under lördagen. De var här några timmar och efter det var jag helt döslut. Matilda somnade lätt men Mathias tyckte inte han sku sova så han tvinnade på ännu till kl 21.

Bjöd på ikeas hotdogar, grönsaker med dipp 
och nybakta kex med chokladbitar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)