21 november 2016

Nyordnade kläder

Mer och mer babysaker flyttar ut ur vårt hus, det senaste som flyttade var skötbordet. Vi gav bort det gratis och ändå var det svårt att bli av med det. På facebook-loppis hittade jag ett klädskåp för 15e som vi sökte hem och en tidig morgon skruvade Daniel hyllor i det av en skiva vi hade hemma, så nu har Mathias ett eget klädskåp. Jag hade ju nog tänkt en byrå åt honom också lika som Matilda har, men när det här nu kom framför näsan så fick det bli skåp, och billigare kom vi undan. Det är också riktigt passlig storlek åt små barnkläder. Daniel frågade inte så mycket utan skruvade bara fast hyllorna och jag sku kanske ha vila ha dom med lite andra mellanrum men det får gå såhär.
Mathias var överlycklig över sin nya "leksak" och de dagar som skåpet stod tomt kröp han alltid in och sitta i det. Matilda tyckte också det vara ett bra ställe att leka i och flyttade in med sina docksaker. Nu ryms man inte längre och sitta på skåpbottnet men varje dag ska Mathias försöka tråma in sig dit ändå och blir arg när han inte ryms dit :D.



Jag tycker inte om att ha kläder i enorma högar utan vill ha varje sort i en egen hög, och då blir det många högar. Men det är också lättare för någon annan än jag att hitta kläder i skåpet då också. Och Nu är där 2 hyllor med kläder som han använder och 1 hylla med kläder i följande storlek (som inte har en egen hög för varje sort). Helt passligt skår för Mathias kläder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)