24 januari 2017

3 veckor av det nya året

Trettondagen var passande nog kall så alla mattor, sängkläder och filtar slängdes ut direkt på morgonen. Längs med dagen plockades det in och när det doftar kallt inne är bara så härligt 
Alla leksaker flög också ut, Mycket som inte går att tvätta men som kanske kalla luften ändå klarar av att döda bobborna på. 

Mathias hjälper pappa att tvätta Duplona. Vi har några.. 

Matilda första gången på skrinnskor. En stund höll jag i henne sedan släppte jag och hon for iväg! Det gick jätte bra för henne, hon lixom fattade direkt hur man håller balansen och tar sig framåt. Följande dag var vi igen och skrinna och då föll hon bara när man höll i henne, stod hon självständigt hölls hon uppe och klarade av att fara framåt långa sträckor utan att falla. 

Alla sku ha tofs. Och dehär 2 som ska leka med samma leksak hela tiden.. 

Chillar i butiksvagnen

Daniel bjöd oss ut och äta när Matilda var på kryssning med momi och mofi

Dagens sysselsättning -.-'' 

Var inne ett varv på Kappahl en dag som jag hade andra ärenden på stan. Blev några skjortor åt mig och Mathias. 
Lediga vardagarna har vi mest bara varit hemma med barnen. Skönt att få ta det lugnt och bara vara. När vädret tillåtit har vi varit ut och gå med pulkan. Jag har skött undan lite läkarbesök och olika undersökningar, sprungit på försäkringsbolaget och fixat med försäkringar. Förra veckan var vi till bibban med barnen, det var inte alls lika roligt som förut tyckte Matilda. Men det var som tur roligt med nya böcker att läsa på kvällen. När jag är lat är det tur att andra orkar komma hit, J och E var här och lekte en förmiddag, hade gått helt för länge sedan vi senast setts då barnen inte riktigt kom ihåg varandra. Matilda fick komma med till mitt jobb på möte då hon länge frågat om att få komma till mammas jobb. Efter ett långt jullov tog det lite tid att hitta tillbaka till rutinerna igen, få barnen i tid i säng och upp på mornarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)