5 januari 2017

Lanzarote 2016

En regning eftermiddag tog vi taxi till ett shoppingcenter men lyckades inte få en stor taxi tillbaka så vi gick nåågra kilometer istället tills vi kom till huvudstaden.

Vi hade med 2 kärror men oftast rörde vi oss såhär, vem behöver ståbräda lixom ?

Matvraket som åt från morgon till kväll hela veckan.

Förmiddagen eller eftermiddagen spenderade vi på stranden. Matilda tyckte det var roligt att springa undan vågorna

Kvällarna spenderade vi i spelhallen brevid hotellet, "vi ska gå ti bilarna" fick vi alltid höra efter middagen

En förmiddag besökte vi djurparken på ön. Den var fint uppbyggd och där fanns som ni ser också annat än djur att sysselsätta sig med. I samband med djurparken fanns också en liten vattenpark så barnen fick plaska en stund innan vi åkte tillbaka

Tigrarna kom och visa upp sig

En eftermiddag satte vi barnen i kärrorna och var och gå 3 timmar längs strandpromenaden.

Första dagen såg vi en lekpark som vi sedan fick komma tillbaka till en annan dag och leka i.

Det var lättare att vara på stranden än vid simbassängen med barnen. På stranden fick de röra sig mera fritt och sanden höll dom sysselsatta.

Ett dopp måste man ju ta, både i havet och i simbassängen. Havet var varmare än simbassängen iskalla vatten.

Mathias passade alltid på att ta sin första dagsvila när vi gick till stranden efter morgonmålet.

Utsikten från vår balkong. Ovanlig form på hotellet som till först kändes helt enormt och långt mellan allting, men när man lärde sig "tricket" var det lätt att ta sig till hotellets alla områden.

Matilda provade hoppa på trampolinen. Första gången blev det inte så höga hopp men andra kvällen hon hoppade for hon ganska högt.
Barnen var så lyckliga att få full uppmärksamhet då vi inte behövde fundera på matlagning och städning på hela veckan.