5 juli 2017

Knarrknarr

Denhär sommaren känns bara onödigt. Det är redan Juli och vi har, som alla kanske märkt, en medeltemperatur på 15 grader. Det blåser och stormar som det sku vara höst. Jag har ännu inte varit ut till skären, när jag kollat bilder från 3 år bakåt har vi varit ut till skären flera gånger redan i maj-juni. Men om det inte är varmt är det inte roligt att vara där, man vill ju njuta på heta bergen i solen och låta barnen plaska. Junimånad känns lite dimmigt, känns att jag bara jobbade hela tiden. Hade en (för mig) lång työputki innan semestern med en ledig dag på 9 dagar. Jag som är van att jobba 3 dagar och vara ledigt 3 dagar så det tog nog på att jobba sådär mycket. Belönades ju nog med 4 dagar extra ledigt innan semestern så 5½ vecka ledigt från jobbet är ju inte dålig. Fast när vädret är så här dåligt kunde man lika bra jobba.
Vi har inga planer alls för hela semester (kan inte säga sommaren när det inte är sommarvärme ute). Konstit då vi förut alltid haft allt möjligt inplanerat. Och att bara drischa 5 veckor vill jag inte, då känns det som att hela semestern varit onödig. När vi engång alla är lediga vill jag göra saker. Vi har plöjt igenom alla sidor med söderresor och flygbiljetter, men allt är slutsålt eller så får man betala sig sjuk för att komma till värmen. Så vi går nu här hemma och fryser. Får ha rock och mössa på barnen i Juli, helt sjukt! Denhär veckan har vi lite funderat på vad vi ännu vill hitta på under semestern och kommit fram till några saker iallafall, allt är ganska öppet så får se.

Andra veckan i Juni fick jag en dunderflunssa ihop med mig men jobbade på ändå. Den lättade passligt till midsommaren som tur. Men sen så blev jag flunssig igen och spenderade min första semestervecka ganska snorigt. Nu på måndagen var jag till läkaren som skickade hem mig med antibiotika och nässpray mot bihåleinflammation. Fick också sjukledigt så hoppas min semester sparas. Känns ju lagom irriterande att använda semestern till att vara sjuk! Har haft huvudet så fullt av snor och lungorna värker vid minsta ansträgning så orkar inte springa efter barnen heller. Har också varit överdrivet trött, kan inte förstå.

Hade tänkt utnyttja semestern till länkande men det kan vi nu glömma. Hoppas att ens kunna gå ut och gå nästa vecka om måendet tillåter. Känner bara hur det sväller åt alla håll då vi äter allt möjligt gott och sedan inte förbrukar det.

Känner mig lagom positiv just nu, kanske bäst att gå och sova ?

Då när solen lös och det inte blåste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)