8 januari 2018

December 2017

December månad blev en ganska "hemmig" månad, både för mig och för barnen. Mathias var 4 dagar i början av December på dagis, Matilda var någon dag mera. Vid Lucia bestämde jag att de får börja sitt jullov då det var ett riktigt pöpöpesä på dagis. Mathias hade hög feber 3-4 dagar vid självständigheten så tyckte det räckte med sjuka barn. Och resten av året fick de sedan också vara friska då de var hemma från dagis. Över 3 veckor långt jullov fick de, skönt fast de nog varit i luven på varandra en hel del. Jag var mycket ledig innan julen så vi handlade julklappar och sprang en del i butiker under veckorna. Tyckte det var roligt att spendera dagarna ensam med barnen, sedan på kvällen när alla var trötta på varandra var det inte lika mysigt. Mathias har krånglat med att gå och sova om kvällarna så det såg lite dålig ut med julklapparna då ingenting var inpaketerat ännu på torsdagen innan jul men fick allting packat till julafton ändå.


Provade laga mini jultårtor, plommonsylten vinner nog blåbärs och äppel helt klart

Blev en hel del tv-tittande då vädret inte direkt var glädjande i december
Som vanligt var jag ute i god tid med julkorten, men fick fina bilder på barnen och julkorten hann fram i tid

Som julklapp till dagistantorna bakade jag limpor, väldigt uppskattad. bakade 12 limpor under en vecka vid julen

natten till julafton bakade vi pepparkakor på jobbet, pyntandet skötte arbetskompisen

En lördag när pappa var extempore till Tallinn bakade vi pepparkakor med Matildas gumor. 
Vi hade ett riktigt familje jullov då vi alla var lediga. Jag var ledig innan julen, jobbade 2 dagar mellan jul och nyår och var sedan ledig 8 dagar runt nyåret. Skönt att få familjetid då hösten varit som den varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)