19 maj 2013

Sunny Sunday

På morgonen kunde vi konstatera att vi inte fått strömmen tillbaka och efter ett samtal till el-bolaget tog det kanske 1 timme så hade vi full elektricitet igen.
På förmiddagen åkte vi ner till Sannäs där det var ett stort ute loppis (stort var det nu inte). Hittade ingenting då alla bara sålde skräp. Förstår inte hur folk täcks försöka få sålt endel saker som man kan slänga direkt i skräpkorgen.
När vi kom hem väntade en kaffegäst på gården som ville in och snoka på huset. Sedan kom Nixu, alltid här när vi ska grilla :D. Medan de andra kastade pil lade jag mig i solstolen och för första gången det här året kunde jag njuta av solen. När maten var grillad och uppäten ville Daniel och köra lite gräsklippare så vi for till hans föräldrar där han skurrade omkring med klipparn någon timme medan jag låg på terrassen och solade.
Ville ha hem min cykel så vi körde in till stan för att få hem den. Jag skulle cykla en bit, så långt jag hann innan Daniel (som var till bensinmacken) kom fast mig och köra hem oss. Jag hann cykla så långt som 7 km (av 10) när han kom fast mig. Var så skönt att få cykla med ordentlig fart.
Sedan blev det badbalja och lite grillkorv. Nu kollar vi lite ishockey innan det är sovdags. Finlands bronsmatch idag såg vi inte ens på, det var helt för fint väder för att sitta inne. Från radion hörde man bra hur det gick hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)