25 november 2013

Vikt-igt

Passade på att ställa mig på vågen idag när vi var på rådgivningen. Vi har nämligen ingen våg hemma (bara en köksvåg och den håller inte mig ;)) så man får passa på att väga sig när det finns en våg till hands.

Vågen visade 10kg (lite på) mindre än innan förlossningen så 7kg kvar ännu till startvikten. Känns som en lång bit dit. Provade nämligen en del kläder på fredagen när jag sku vara lite finare, och ingenting ville passa.
Kanske det blir bättre förbränning när jag kan börja röra på mig ordentligt. Stygnen skaver när jag går så försöker att inte gå mer än nödvändigt för de blir så hemskt sjukt sen.
På något sätt känns det som om jag har ännu det här året tid att slappa och äta choklad. Och sedan starta det nya året med nya mål.

Vet inte riktigt om jag ska tro på det när andra säger att ammande är effektivaste förbränningen, att kilorna bara rinner av. Tror inte det gäller mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)