26 januari 2014

Eld och vatten

Ibland funderar jag nog vad det är för ljushuvud till karl jag har!
Bakom vårt hus finns en skog, och på ett enda ställe i hela skogen brukar det växa svamp. Och just på det här enda stället har han nu valt att elda kvistar på! Hela skogen till sitt förfogande men på min svampmark ska man elda. Fans karl! Får väl bara sätta allt mitt hopp på att det kommer svampar upp där igen.




När jag nu en gång tar upp en sak kan jag ta en till. I 9 månader har han försökt banka in i mitt huvud att jag måste sätta iv-maskinentehostus när jag går i duschen. Det är inte det lättaste att komma ihåg och han brukar själv också glömma det. Nå igår blev det tal om saken när han tyckte vi behöver en större maskin (?!) och jag tyckte det då kunde vara en maskin som automatiskt ser till att den fuktiga luften körs ut ur huset. Men det går nog också med den som vi har, sa han. Jaha, nå varför är inte den fuktionen ?! Så man har ett stressmoment mindre på morgonen. Nu är den på. 

2 kommentarer:

  1. :D ;:D neeeeeeeeej! ja kan så tänka mej hur de pärtar! Hoppas int svamprötterna tagit stryk, kan nog vara de tar några år innan jorden återställt sig. Men är int aska helt bra för naturen så kanske de ger extra spurt !? :) Vi har å haft hurja halåå me de där luftventilationen då vi bara har en maskin som drar ut också all varm luft ur huset. Men vi har på den så ofta vi kan. Då också så att man måst komma ihåg att knäppa på den.. suck!
    Hoppas ert veckoslut blev bra, ja e så sur och trött på de här sjukande nu!! mår nästan själv som inget sku ha hänt redan och kylskåpet väller med ostar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aska e bra för jorden men ja vet int hur bra de e om man först bränner sönder marken :D askan som samlas inne slänger Daniel ut på gården bara, bra gödsel ska de nog vara :D
      Lättare va de förr när husen int va så täta, då böts luften i knutana ;)
      Jaa, tänk att de igen råka att ni e sjuka :( hoppas ni får vara friska nu! Vi smaka på ostana ja köpt o sen for dom i roskis, köper int flera gånger såna :D

      Radera

Tack för din kommentar :)