11 februari 2014

Ny hobby

På lördagen invigde jag min karriär som Tupperware-konsult Jag ordnade en demonstration här hemma så jag var både värdinna och konsult. Bara 2 gäster kom på den korta varseln men det var lika så bra så fick jag lite övning utan dess mera stress! Var nog ändå rätt nervös över hur jag skulle klara mig, det är ju så mycket man ska komma ihåg att säga! 

Hur jag mittiallt kom på att börja som konsult var nog igentligen bara någonting jag fick för mig, päähänpistos. Att jag nyligen varit på en synnerligt dålig demo(nstration) kanske spelade en liten roll. Någon undrade också om jag visste någon svenskspråkig Tupperware-konsult och jag såg min chans. Jag visste att jag åtminståne skulle få en demo. 
Gjorde lite reklam för mig på facebook och har nu redan flera stycken demon inbokade, och flera frågningar kommer det hela tiden. Så jag lär nog ska få tjänat ihop till kassen! 

Ser dethär som en utmaning för mig där jag har möjligthet att utveckla mig själv och träffa nya människor. Jag har alltid hatat att stå framför klassen i skolan och hålla en presentation, och nu väljer jag att frivilligt stå framför både vänner och främmande och berätta. 

Hinner bli hiskelit nervös ännu till lördagen då jag ska hålla min första demo hos en annan värdinna!



6 kommentarer:

  1. Ja ha å allti hata att stå framför människor å berätta om någo, å vill no int ännu heller så hemskt gärna göra de. Däför e ja glad över att vara Mary Kay konsult så behöver ja int ens hålla nån klass (eller demo som du har) , kanske bara en gång i året :) Fast visst e de ju lättare att få kunder om man håller en klass, å om nån frågar så ställer ja ju klart de upp :D
    Men lycka till me din karriär :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du lyckas sälja nånting utan att demonstrera produkterna ? För dom som Mary Kay e helt nytt för så e de nog säkert bra att hålla en visning o berätta om dom olika, för de e så dyrt att vet man int va de e så köper man nog int heller :/ :D

      Radera
    2. Ja kan allti ge testers åt såna som e intresserade :) Men visst tänker ja hålla klasser eller facials om de behövs, å om kunderna vill :D men så som dom nu ha prata på alla skolningar så måst man int hålla klasser om man int själv vill :)

      Radera
    3. Ja brukar gå på Mary Kay facials (om de e så ni kallar dom) bara för att få fotbad eller handpeeling :p

      Radera
    4. Joo, sånt kan man ju å ha :D å sen e handpeeling bra om man sku råka vara nånstans vart de e stor grupp, för då e de lite svårt me facial eller klass då de i såna ska vara mindre personer :P

      Radera
  2. Lycka till.. va själv en tid konsulent men när skåpena blev över fulla sluta ja ^_^
    Om d e nån speciell produkt du behöver ti nån demo kan du allti fråga.. ja har en hel del som int vi nu använder super flitit. :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)