25 april 2014

Gel Innovate

Då jag var och springa med min personal trainer fick jag ju veta att jag har fel sorts skor för mina fötter. Mina fötter far lätt inåt då jag springer och behöver därför extra stödjande löparskor.
Igår hade LadyLine något evenemang som var öppet för alla och jag var inne där en sväng för att de hade löparskor förevisning. Och lite andra som demonstrerade lite produkter.
Det var en försäljare från TopSport som hade med sig några par olika skor man fick prova och förstås hade han inga skor som var för min fot. Gick därför till TopSport och kollade på dem han rekomenderade för mig men de var nog så otroligt fula att jag lämnade dem i butiken. Och de som var helt okej-snygga var igen helt för dyra för mig.
Idag gick jag in på Intersport för att kolla deras utbud på pronationsskor. Där var utbudet betydligt större än TopSports 3 olika par och nu fanns det redan närmare 10 par att välja mellan. Provade 2 olika märken i olika prisklasser men båda 2 var vita och jag tycker inte riktigt vita lenkkare lämpar sig för våra grusvägar.
På Staidum var ungefär varannan sko för pronation och jag kunde välja och vraka bland olika färger och modeller (så mycket det nu är skillnad på lenkkare). Adidas hade ett par snygga i pink som sku vara uppiggande men de satt inte bra på foten. Expediten berättade också att löparskorna ska vara aningen större eftersom det samlas så mycket blod i foten när man springer att foten "växer".

Nyt kehtaa käydä lenkillä!

Dessa svarta asics satt bra och kändes lätta, alltså fick de följa med hem! Nu är det pop med färgglada skor i massor av olika färger att snöra på sig när man ska ut på länk, men de är för dem som kan ha vilka skor som helst. Nu hoppas jag knäna tackar och bockar för att det är rätt under foten. För hade jag inte knävärk på tisdagen efter att vi varit på en kort länk på måndagen ?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)