25 april 2014

Leksaker

På vintern någongång stötte jag på en kass med leksaker på tori.fi för någon tia som jag sökte hem åt Matilda. Det är ju helt sjukt vad leksaker med ljud kostar som nya i butiken!
Leksakerna har inte varit i användning här förrän jag riktgit nyligen tog fram en del åt fröken. Och oj vad det är roligt med lite nya saker som man kan sitta och peta på! Och smaka på förstås. När det spelar musik också imellan blir hon riktigt vild.



Lekmattan har vi använt en lite längre tid så hon har 2 olika hon kan ligga på. Nu har jag dom helt fast i varandra så hon har rum att rulla omkring :D
Gubben längst till vänster på bilden blev Daniels favorit leksak så när han leker med Matilda är det den som far omkring och har ljud. De två bussarna spelar musik och är just nu Matildas favoritleksaker. Den liggande bussen ligger hon på mage och trycker på, och slickar lite imellan. Den stående bussen tycker hon att studera när hon sitter.
Idag när kom från duschen låg Matilda på mage med den stående bussen i händerna, med ena handen tryckte hon på knappen så grodan pomppade upp och började spela musik, med andra handen trycke hon ner grodan tillbaka. Intelligent flicka! ;) fast jag vet att det nog var i misstag som hon lyckades göra det flera gånger innan hon tröttnade och skuffade iväg bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)