25 april 2014

Stads fredag

Alltid nu och då måste man ta en dag som man gör annat än bara är hemma från morgon till kväll (okej vi är ju nog ganska mycke på vift men ändå). Idag väntade jag att klockan sku närma sig 10 så att jag kunde packa oss i bilen och fara på loppis. Här var vi färdiga redan klockan 9 men ingenting är ju öppet så tidigt. Två loppisar hann vi gå på innan det blev lunchtid för Matilda och vi for till mamma. Det jag söker efter det hittar jag aldrig på loppis men det fastnade en topp åt mig iallafall. Till Matilda hittade jag pussel, en bok, shorts och en fleecehaalare (till hösten). Skor i hennes storlek är det helt hopplöst med! Tur kom det med posten ett par svarta "tossor" igår så hon slipper gå omkring i bara yllesockor. En lös tråd..
När Matilda ätit traskade vi alla 3 iväg till stan för nu var det vår lunchtid. Blev lunch på Seireeni, så inte värt pengen! Dit behöver vi inte gå flera gånger.
Följande stopp var Konstfabriken där jag sku returnera lite jag köpte på tisdagen från H&M. Vi gick runt där en god stund och kom ut med varsin påse. När man är på Konstfabriken kan man bara inte undvika de andra butikerna så det blev ett varv inne på Tiger och VeroModa också. Och Stadium som jag hade för avsikt att besöka. Såg på springskor och provade några par innan jag bestämde mig.
Sedan gick vi ännu till matbutiken och då tyckte Matilda att nu var det slut legat i vagnen, så jag hamnade bära henne hem till mamma. Armarna var helt slut när vi kom fram, hon är ingen lätt baby!
Nu sitter jag bra belönat på soffan med en alkoholfri cider och magen mätt på grillmat. Ansiktet känns riktigt solbränt så jag hoppas jag inte fått alltför mycket färg för då ser jag nog ut som en panda!

Dagens jag
Munkjacka och träningsskjorta från TopSport för under 20 lappen
Svart vet-inte-vad-för byxor och ett par mjuka jeans från H&M då de har 30% rabatt på alla byxor
Lösa linnen till sommaren
Dom här fleecebyxorna fastnade i handen påvägen till kassan i Stadium. Så fröken har det varmt om benen nästa vinter för 2,5e!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)