25 april 2014

Gubbland

Får se om det ska bli några jordgubbar i år ? Tog inte särskilt bra hand om mitt land förra sommaren och det var helt överbevuxet. För många plantor i en liten låda.
På tisdagen tog jag och krafsade bort lite torra löv från landet och igår fortsatte jag rensandet. Allt utom plantorna tog jag bort så får se. Åtminståne 3 nya plantor har det kommit av sig själv och de måste jag flytta till ett annat ställe bara det finns ett sådant.



Hemskt bra bilder.. Det kan nog behövas någon med lite grönare fingrar än jag för att få det att bli till något :D

4 kommentarer:

  1. Matilda vill ha jordgubbar, Morfar vet... Sätt igång o krafsa nu bara ��

    SvaraRadera
  2. kanske dom sku behöva någo näring när dom e i en liten låda me samma muld? E ingen expert men kan tänka mej att de sku behövas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller så flyttar ja bara bort varannan planta så fort som vi har ett till land ? :D

      Radera
    2. de också men sätter du int ny jord behövs de säkert lite näring också :)

      Radera

Tack för din kommentar :)