23 juni 2014

All Inclusive

Hotellets matsida var aningen sämre än vad vi är vana med. De senaste gångerna har det alltid varit en enorm buffé med massor av allt och det har alltid funnits någonting att äta sig mätt på. Det fanns de ju visserligen på dethär hotellet också, nämligen ris och gurka.
Maten var alltså ganska dålig och utbudet skralt. Flera gånger serverades det lever som ända kötträtt, 2 gånger var de hela stekta fiskar de serverade. Höna fanns det flera gånger men ofta dränkt i någon suspekt sås. Konstiga vegetariska rätter som jag inte ens vågade smaka på då man inte såg vad de innehöll. Som tur var det ju inte alltid dålig mat och vi fick turkiska maletköttbiffar, griskött och kebab.
Salladsdisken var helt okej, där fanns så man klarade sig. Fast mycket smakade helt annat än man är van vid, fetaosten smakade inte feta utan var mera söt, oliverna var sura och söta. Men det fanns alltid gurka och paprika man kunde äta. Färdiga blandningar av gurka, tomat, rödlök, fetaost osv fanns också, men de var alltid fulla i persilja. Och jag hatar persilja! Så jag fick allti försöka göra en egen kombination.
Efterrätts bordet var inte mycket att tala om, när lunchen och middagen "öppnade" fanns det ett visst antal portionsskålar med typ choklad och vaniljmousse, men de var inte många skålar och de var slut direkt. Lite turikiska kakor bjöds det på men de var inte prescis goda så jag höll mig borta från efterrätterna. Melon kunde man äta som efterrätt, och det var gott.
Morgonmålet var vad det var, skralt där också. Stekt och kokt ägg, och så lite middagsrester typ. Bröd, ostbitar och korvskivor. Första morgonen fanns det 3 olika skålar med cornflakes och nesquik chokladpopplor, de följande dagarna 2 skålar och de sista dagarna fanns det bara cornflakes.
På eftermiddagen fick man kaffe med dopp. Kexen var torra och smaklösa. En sort smakade saltnötter ?! Alltså kunde vi första dagen konstatera att vi inte behöver gå på eftermiddagskaffe.

Visst man kan ju inte förvänta sig så mycket när det bara var 3 stjärnigt hotell och vi i princip bodde gratis på hotellet. Men ändå var jag lite trött på att äta ris och gurka lunch och middag. På de andra hotellen vi varit på har det alltid funnits franskisar och spagetti och sås. Så man har alltid överlevt på det om inte den andra maten smakat. Nu fanns det inte alltid ett alternativ till huvudmaten. Och franskisar serverades 1 gång till middagen och 3 gånger till morgonmålet!?
Vinet de bjöd på var så starkt (fast jag spädde ut vita vinet med sprite) att det kunde jag inte dricka. Alltså har vi druckit Cola och Cola Light hela veckan. Samma dag som vi åkte hem tog jag min första öl där. Och vad jag blev överraskad då den till och med var god!

Så här välfylld var tallriken hemskt sällan, dessutom är det mörka köttet lever och det lämnade jag oätet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)