22 juni 2014

Sistaminuten

Förra fredagen gjorde vi någonting vi aldrig gjort förut. Vi bokade en sista minuten resa!

Samma vecka som Daniel skulle börja sin semster satt han och kollade på söderresor för att vädret här var ju bara ett skämt. Jag trodde inte han menade allvar med en resa, jag sa att vi inte har råd. Men på fredagen som var hans första semsterdag försökte han få en resa bokat, på internet gick det inte och i telefonen svarade det någon som inte kunde finska eller ordentlig engelska. På 3dje försöket fick han tag på någon som pratade förståelig finska. Han skulle egentligen bara lite fråga om resan han sett på, men han bokade den meddetsamma. TJUGOSJU timmar skulle planet till Turkiet lyfta!
Jag fick lite stress, det skulle fixas kappsäckar, väljas kläder och allt vad det innebär att packa inför en resa. Att dessutom packa för en baby innebär ju en hel del extra. Så besöket till Jumbo på kvällen var enkom för att inhandla lite till sommarkläder, en UV-dräkt och mat till Matilda.
När vi åkte till Spaninen för 3 år sedan hade vi en gemensam kappsäck med Daniel, nu hade vi varsin proppfull just under 20kg och så hade Matilda en kass med kläder som handbagage. Det var ju en liten tröst att veta att det finns rum för lite shopping då vi blir av med alla mat- och mjölkburkar. Och blöjorna. Så fast vi shoppade lite så hade vi mindre saker när vi kom hem.
På kvällen var jag så stressad att jag inte kunde sova och så nervös att jag mådde illa. Vi visste ju inte vart vi skulle! Till Turkiet gick planet och ett 3 stjärnigt hotell skulle vi ha, mera visste vi inte.

På lördagen startade vi i god tid för att hinna äta på flygfältet och ta det lugnt. Men fast vi var i ordentlig tid på flygfältet hann vi inte mera än ge mat åt Matilda och dela på en smörgås! Att ta sig från flygfältets ena ända till den andra ändan tar ju i sig sin lilla tid, och i in-checkningen köade vi över en timme.

Så om någon tycker att man inte kan vara spontan och göra extempore saker med ett barn, se bara vad man kan! Det är helt fast i inställningen. Att jag var nervös var bara naturligt, det var ju en hel del att tänka på. Men bra gick det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)