19 augusti 2014

Countdown

Det sku vara 11 dagar kvar till Helsinki Midnight Run. Startbeviset kom i förra veckan och nästa vecka får jag hämta ut min skjorta och armbandet.
Kommer jag att klara mig igenom på den tiden jag satt som mål ? Knappast! Har inte tränat i den takt jag planerade på våren.
Början av sommaren gick okej, länkade 1-3 gånger i veckan och kände att jag orkade bättre och längre. Sen kom värmeböljan i Juli och ingen levande själv orkar springa när det är 30 grader varmt hett ute! Så där blev det länkande. I Juli blev det länkat hela 6, wuhuu! En gång har jag länkat i Augusti och det var förra veckan.
I Juli gjorde jag i medeltal 5km:s rundor, varierade rutten mycket för att inte vänja kroppen med samma rutt. En gång tänkte jag att nu ska jag prova på 10 km för att se hur det går. Det var 25 grader ute ännu på kvällen och jag var döslut efter 3km. Orkade inte springa mer än 2-3km i sträck så måste jag gå en bit igen. När jag kom hem visade Sportstrackern 9,68km ocn en tid på 1:09:55. Missnöjd över att det inte blev 10km men orkade inte sedan springa de 300 mätrarna för att få ihop 10km. Men helt nöjd över tiden, jag vet ju precis hur mycket jag gick för att det var för hett för att springa.
Förra veckan var det länk på tisdagen och jag hade tänkt länka ännu onsdag och fredag. Men onsdagen gick ju med huvudvärk och så blev halsen sjuk så det var inte mycket att fara ut och springa. Idag ska jag pånytt och visa halsen då den inte blivit bättre sedan fredagens besök, så det ser lite dåligt ut med länkande också denhär veckan. Och nästa vecka är det bara i början av veckan jag ids fara på länk, sedan ska jag spara krafter och musklerna till lördagens lopp.

Hade ett 5 gångers kort till LadyLine som jag utnyttjade några gånger, var på Zumba för 2 veckor sedan, kahvakuula och rvp en lördag och förra måndagen provade jag deras nya träning Grit. Efter grit träningen var jag så sjuk i axlarna att jag inte ens förmådde lyfta händerna ovanför huvudet. Det var alltså ingen träningsform för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)