17 augusti 2014

Veckouppdatering

Är det på tiden att jag skriver ett inlägg för att visa att vi fortfarande lever ? Men det är sommar ännu och mycket program. Veckan som gått har jag ändå försökt hålla oss hemma så mycket som möjligt. Försökt.
Måndagen var vi bara, tisdagen blev det ett besök i Vanda. Var och se på en resekärra men den fick bli kvar, och när vi nu engång var i knutarna kurvade vi ett varv på Myyrmanni, jag och Matilda. Onsdagen vaknade jag med en förskräcklig huvudvärk som höll i sig hela dagen, gav inte vika för varken medicin, cocis eller kaffe. På kvällen klarade jag inte ens av att vara uppe och då jag mätte febern visade den 38,3. Vaknade med normal temp på torsdagen men hade istället sjuk hals. På eftermiddagen kom Nixu hit och umgås med Matilda. Sedan stekte hon plättar, vilken service! På fredagen blev det en stan-dag. Besök på skatteverket, biblioteket, magistraten och hvc. Sedan sushi med Ida och Charlie. Hemmakväll med förberedelser för lördagens möhippa, som får ett eget inlägg om bruden ger lov. Idag har vi bara varit hemma, babysimmet startade igen men det blev att vända vid bassängkanten då vattnet var för kallt. Hade mamma och F hit på födelsedags"kaka". Ajoo, jag fyllde ju år i går! :)

Halva veckans diet, mat sjunker dåligt med sjuk hals

Handlade för halva priset på Lindex till nästa sommar

Jollyroom.fi en mycket farlig sida, fanns allt möjligt jag ville klicka hem! Det här kom med posten några dagar efter besöket på sidan; strollerorganizer, sele, första hjälpen kit som man kan sätta fast på vagnen, haklapp och en ny docka

Födelsedagskakan, smulkex som botten, marängtårtsfyllningen som blev över och köpis maränger på. Gott blev det också

1 kommentar:

  1. hehe hon ger lov. har ju inga bilder själv att blogga upp med ännu :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)