7 augusti 2014

Galenskap

På Facebook är jag med i en grupp som heter Barnvagnsgalna (Lastenvaunuhullut) och där är kvinnorna faktiskt galna i barnvagnar! De köper och säljer, byter och säljer, köper och har flera olika modeller. Hemskt sällan är det dessutom "vanliga" vagnar som Brio och Emmaljunga som de diskuterar, jämför, ska köpa och säljer. Bugaboo, BabyJogger, Britax, Phil & Teds är märken som det oftast handlar om. Också märken och modeller som för mig är helt okända, men när någon skriver någonting om någon vagn jag inte känner till måste jag ju ta reda på vad det är för något ;).
Den gruppen är lite farlig, för sen vill man ju själv också ha! Jag tror också att man nog måste testa sig fram för att hitta en vagn/kärra man verkligen är nöjd med. Vissa nöjer sig med vad som helst, jag hör inte till den kategorin.
Jag har märkt att jag kollar in andras barnvagnar var jag än är, "vad är det där för en modell?", "aha, de har en sån" osv. tur är jag inte den ända som håller på med sådant! Diskuterade saken i Jumbo med J och hon gör precis samma sak. Mest är det nog Emmaljunga man ser omkring sig, som matkarattaat Graco eller Carena. Folk köper Emmaljunga för att det just är Emmaljunga, och Graco Mirage för att det är en billig resekärra.
Jag är som tur jätte nöjd med våra Crescentar och ångrar inte att det inte blev en Emmaljunga ;).

Har gjort ett bildcollage med vagnar/kärror jag kunde tänka mig köra med, dehär är ändå sådana som tyvärr inte passar ute på landet så antingen blir det en stadskärra eller också får vi flytta till centrum ;)










Crescent Easy Crescent City Crescent Compact 360 Emmaljunga Super Viking Emmaljunga Viking
Emmaljunga Scooter 3 S Brio Spin Brio Go Brio Go Next Bugaboo Buffalo Britax Affinity Britax B-dual Britax B-motion 4 Britax B-Agile 4

Jag kommer också bli en galning snart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)