31 augusti 2014

Söndag

Denhär söndagen har varit just en sådan söndag jag tycker bäst om. Förutom då att Matilda vaknade 5:30. Men hon kom i vår säng och somnade om på pappas dyna och sov ända till 8. Sedan steg Daniel upp med henne medan jag ännu fick dra mig en stund.
När vi ätit gröt och lekt en stund körde vi in till stan, parkerade bilen och gick och hälsade på Matildas morfar. Som inte var hemma men dök upp efter en stund. Matilda fick ett äppel att gnaga på, och när man engång ger något hon ska sätta i munnen, nej då sitter man bara och tittar på det! Efter en stunds uppmuntrande började hon ändå gnaga på äpplet.
Sedan gick vi till Konstfabriken där det blev ett mellanmål på CoffeeHouse, lunch för Matilda. Så på slipsjakt och ännu till Stadium. Hem för att försöka få Matilda och sova, men hon vägrade förstås.
Klockan var redan simdags så det var bara att köra mot Söderkulla, då passade det nog för fröken att sova och ville inte alls vakna. Simmandet var också ett gnällande allt igenom för att hon var så trött, men i slutringen piggnade hon till och förstod att ens plaska lite.
Efter simningen for vi och hälsde på familjen L, alltid går tiden lika fort och ändå hinner man inte prata om allt! Hem, nattande och Matilda somnade som ett ljus fast hon sov på vägen hem.
Daniel kockade och efter det hann vi tillochmed se på tv en stund tillsammans. Nu ska jag också krypa ner under täcket, imorgon är det fullt program :)


Aj äta dehär ?


Idag är min sista mammaledighetsdag,vart har nästan ett år tagit vägen ?! Imorgon börjar semestern så lite får jag ännu vara hemma med min fröken ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)