13 september 2014

Planlöst

Ett veckoslut helt utan planer. När har vi senast haft det, i maj någongång ? Måste kolla kalendern imorgon :D. Nå fast vi inte haft något bestämt betyder det ju inte att vi inte gjort någonting.
Igår på eftermiddagen for jag med Matilda till mamma för att Matilda sku få lite momi-tid. Medan Matilda tog sin eftermiddagslur var vi med Daniel och handlade, for nog flera veckors budget på en smäll. På kvällen gjorde vi inte något extra, bara var hemma.
Idag har vi fått en hel del gjort, när Matilda sov dagsömn (3 timmar, har inte hänt på flera månader) städade jag huset och Daniel fixade på terrassen. På eftermiddagen kom Daniels föräldrar och syster hit på mat, sedan for vi till dem på kaffe. Hemmaveckoslutet till ära har vi druckit ett glas vin och sett en film.
Vi har lite olika åsikter om vad som är en "bra film", Hamilton blev det. Kanske vi kan se 2an inom en snar framtid, den vi såg idag hade jag spelat in 8.2 så det tog sin tid innan vi såg den :D.
Till imorgon har vi inte destumera planer heller. Lite träning ska vi hinna med. Jag sku ha projekt att städa skåp men vet inte när jag har lust att börja med sådant...



2 kommentarer:

  1. Hej Jessica :)

    En fråga som inte alls relaterar till ditt senaste inlägg men har googlat runt lite på recenssioner om Crescent Classic och hamnade på din sida :) Nu har ni ju använt den ett tag - är ni nöjda med den? Är den stabil på gropiga grusvägar? Blev den varm i somras inne i liften?

    Mvh Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Jag är nöjd med vår Crescent! Jag kör den mest på gropiga grusvägar, det är inga problem att komma fram. Är det mycket gropigt hoppar det förstås lite, men det gör vilken vagn som helst. Jag tycker den är passligt stor att göra vagnpromenader med. Vill du ha någonting stort ska du köpa en Emmaljunga ;) Vi använde inte babyliften längre på sommaren, i Maj när det var varmt låg flickan ännu i den, med bara kortärmat. Svettig blev hon inte :) Man kan ju ta bort en del av suffletten och då blir det ett nät kvar för att det ska vädras ordentligt. På sommaren sov flickan ute i vagnen, suffletten öppnad så att det bara var nätdelen kvar, och så myggnät över hela vagnen. Hoppas svaret hjälpte dig :) Jag svarar förstår mera om du inte är nöjd!

      Radera

Tack för din kommentar :)