27 oktober 2014

Flunssan på besök

Vilket väder, det är inte precis sådär att man har lust att gå ut! Matilda har jag ändå kört ut så hon drar dagssömn nr 2 som bäst. Här är vi alla mer eller mindre flunssiga. Matilda började förra onsdagen med lite feber och sjuk hals, nu har hon snuva och hosta. På fredag morgon kändes min hals lite vass och därifrån tog sen flunssan fart. Efter lördagens kalasande tappade jag rösten så igår och idag har varit tysta dagar. Hörde av mig till jobbet och fick order att stanna hemma åtminståne i morgon. Hoppas det här inte är dendär evigt sega flunssan som går runt, för jag har inte det minsta lust att vara sjuk! Det känns dessutom lite dumt att vara hemma med Matilda och inte kunna prata med henne. Viskar när jag pratar med henne men hon tittar bara på mig som om jag vore dum.
Att själv vara flunssig och ha ett flunssigt barn är ingen bra kombination. Själv är man trött, och sen ännu ett pirrigt barn. Som inte förstår att ligga på soffan och se på mumin. Nej utan full rulle ska det vara hela tiden fast man ser att man hur det tar på hennes krafter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)