19 oktober 2014

Söndagkväll igen

Jep, veckoslutet är slut igen. Fast för mig har det varit ett veckoslut på jobbet och lite sömn.
På fredagen var jag med mamma och Matilda på iloveme-mässan till Helsingfors, vi hade inte varit förut så vi visste inte vad som väntade oss. Det var en stor mässa, mycket större än man kunde tro. Vi kom dit lite efter 10 när det öppnat och då var där ganska passligt med människor, efter 2 timmar började det redan vara svårt att komma fram (åtminstone med kärra) och vid 13 sökte vi oss ut därifrån. Det fanns allt möjligt intressant att se på, prova och smaka på. Mest var vi intresserade av fitness sidan och naturprodukterna, förstås kollade vi också lite på smink och hår avdelningen. Pengar sku man nog ha fått att gå åt ifall man haft några ;).
Sedan var det kvällstur för mig som gällde så jag blev avsläppt på hemvägen. Efter jobbet gick till Christa ett varv innan jag tog bussen till Borgå och sökte hem mamma.
Blev inte många timmar sömn innan jag sku iväg på morgontur. Dagen gick alltså på jobbet. Sedan butiken, laga mat, baka, gäster, umgås med Matilda och rensa svamp.
Idag hade jag också morgontur, den långa så det var nästan kväll innan jag var hemma. Dessutom fick jag gå till mamma när jag kom hem för jag vet inte var mina hemnycklar är och Daniel var inte hemma, suck.. Sen var A här och hälsade på, åt av min fula kaka från igår. Och så har vi övat stående och gående med Matilda.
Nu ska det bli skönt med några lediga dagar. Fast det betyder ju inte att de är programlösa.

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)