7 oktober 2014

Söndagens loppis


Dehär kom jag hem med från loppiset på söndagen. Och det får vi ju sätta undan i skåpet och vänta till nästa sommar. 
Tyckte loppiset var dåligt. Folk säljer bara lumppor eller har helt överpris så använda kläder. Jag betalar inte 4e för en använd body/skjorta då man får nya från butiken för 6e. 
Och folkmängden. Helt sjukt! När jag kom vid 10 var alla parkeringsplatser redan fulla så jag lämnade fint bara på kanten av gångbanan. Och inne i parkeringshallen var försäljarna hade ställt upp sina bord var det helt svart att människor. 
Jag gick omkring med J och E, kollade närmare på bord som hade flickkläder men hade inte lust att se på något då folk bara trängdes. Efter 1½ timme när vi yrat omkring minskade folkmängden och vid 12 var det nästan tomt när butiken öppnade. Så vid halv 12 gick jag ett varv till och tittade, nu hade man ju utrymme. Hittade klänningen och leggingsen, från samma bord. Jätte dåligt med kläder i storlek 80-86. Mycket babykläder, och sådana sökte jag ju inte denhär gången. Inte hittade jag några trevliga leksaker heller.
Om 2 veckor är det en likadan tillställning i Sibbo, knappast lika stor men ska nog dit också. Vi funderar dessutom med N om vi sku fara och sälja för att bli av med lite kläder. Allt kan man ju inte spara..! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)