23 november 2014

När tiden springer undan

Blev riktigt illa till mods igår när jag såg att jag inte pratat med en av mina närmaste vänner på en månad. Hur har det kunnat gå så ? Vi brukar ju byta vardagsberättelser flera gånger i veckan. 
Hela November-månad har varit ett enda stressande, månaden har just sprungit förbi. 
I början blev vi flunssiga och den flunssan har nu först börjat ge med sig hos Matilda. Så var det 1 års granskning, kalasförberedelser och kalas. Där imellan har jag varit på jobb och haft TW. Loppisförsäljning med allt vad det innebär. Så sku det packas, packas om och packas igen. En vecka i Spanien som var allt annat än avslappnande. Efter att vi kom hem har jag jobbat. Idag har jag också kvällstur. Inkommande vecka ska jag jobba 4 dagar, känns som massor! Men efter torsdagens kvällstur ser jag redan ljuset i tunneln och de 10 lediga dagarna som December börjar med!

Här hemma ser ut som ett bombnedslag efter att vi kom hem på onsdagskvällen. Alla saker är inte ens uppackade, ännu mindre hittat sina rätta platser. Rent byk finns i berg i hjälpköket och i sovrummen. Ohhoh, när man ska orka ta itu med dem. Till lillajulen vill jag ju hinna få lite jul i huset. Och ordning på torpet. Får släpa med mig Matilda någon dag och handla julpynt. 
Och så ska julkorten fotas, beställas och postas. Det ska funderas på julklappar. Och blä, just nu sku jag bara villa ligga på soffan och se på tv! 

1 kommentar:

Tack för din kommentar :)