15 december 2014

Lucia helg

Fast någon Lucia har vi varken sett eller firat

Hade tänkt ägna söndagskvällen till att blogga om slutet av veckan. Men Daniel tog över min dator och jag orkade inte blogga med padden. Så det fick bli tills idag.

På torsdagen hade vi träff med mammorna från vår Mamma-barn-träffis-grupp. Som förra året tog vi en kväll utan barn där vi hade tid att diskutera i lugn och ro. Vi var bara 6 stycken den här gången men roligt hade vi för det. Nu hann man ju prata med alla i bordet och inte bara den som satt brevid. Mat blev det på Seireeni. Jag tog en lövbiff och en minchoklad till efterrätt. Chokladglassen var gjord på Fazers Fazerina och var helt guddomlig! (jag äter inte vanlig chokladglass)


Till fredagen hade det smitts planer om en överrasknings födelsedagfest, så dit drog jag efter kvällsturen. Kvällen blev sen och hem kom jag klockan 5 när morgontidningarna var utdelade.


På lördagen besökte vi julmarknaden med mamma (och Matilda), hemskt så där var mycket folk! Jag köpte ingenting från marknaden men hittade en liten tomte inne på Tiger. 
Hade sett ett recept på annorlunda jultårtor som jag så gärna ville prova så på kvällen lagade jag några såna. Matildas gufar kom och hälsade på, och så ringde jag ännu mamma och sa att de måst komma och smaka. Goda var dom! 
Matilda som bara sovit under 1 timme dagssömn sov redan lite över klockan 19. Men hon tog bara päikkären (dagsvila) och vaknade innan 22. Och sku inte sova. Så när Daniel kom hem från stan fick vi natta henne pånytt. 



Till söndagen hade vi inga planer så jag städade färdigt köksskåpen och så var Daniels syster här. På eftermiddagen for vi och hälsa på Matildas nyfödda kusin. Tur att man inte alls fick babyfeber...
Och vad är bättre som att bjuda bort sig på mat en söndagkväll ? Så middag blev det hos Daniels föräldrar.

Ett bra veckoslut med andra ord! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)