16 december 2014

Ordning i skåp och lådor

Efter lite på 1½ års boendet här i huset tyckte jag det är på tiden att göra en ordentlig storstädning. Först i tur var köket. Började förra veckan med att tömma en låda/ett skåp i gången, gå igenom allt innehåll, torka av och sedan rada tillbaka så man hittar någonting. Med sällskap av en 1-åring är det inte alltid så lätt så det har blivit någon låda per dag. Ännu har jag kvar kylskåpet, vitrinskåpet och den öppna hyllan. Kylskåpet är onödigt att städa när det är helt fullt och hyllan ska få korgar så den städar jag när jag hittat passliga korgar. 


Idag städade jag igenom tambursskåpet. Plockade bort sommarskorna som blivit och skor jag inte längre använder som ska doneras eller slängas. Också mössor och vantar fick jag en hög av som inte ska sparas. 

Jag har ingenstans bråttom och vill inte känna att jag måste städa, så det blir lite i gången. Ännu har jag kvar lådorna i wc:n, skåpet i "Daniels rum", våra klädskåp och byrån i gästrummet. Sen nångång tar jag hjälpköket. Och sen kan man väl börja från början ?

Jag har ganska svårt att bara slänga saker, "tänk om jag nångång behöver..", precis, helt som man sku det! Nu ska jag nog försöka få bort allt möjligt som bara ligger i lådor. Mera saker verkar det komma hela tiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)