6 januari 2015

Lång helg

Vilken skön början på året vi har haft. Vi har inte haft destumera planer och ingen stress. Och vi är inte de som har flera dagar oplanerade utan program. Vi trivs med att ha gäster och flänga omkring. Om vi bara sitter hemma blir vi otåliga och mökkihöperön. Men förengångs skull har vi bara varit.

Nyårsdagen, dagen då de flesta ligger hemma med krabbis, sökte vi hem Matilda vid lunch. Tränade medan hon sov dagssömn och middagtid for vi igen till Matildas famo för att laga mat och äta där. Behövdes inte mycket mera den dagen.
På fredagen var Daniel ledig så vi passade på att fara till butiken på förmiddagen, fast vi var ju precis inte de ända som var i stan den tiden. Jag hatar när det är trängsel i butiken, jag glömmer bort vad vi ska handla när jag hela tiden måste gå omvägar för att man inte kommer framåt. På kvällen kom Patte, Christa och Janiina hit. Vi satt i soffan, åt julgodis och pratade strunt till halva natten. Matilda som gått och sova redan innan någon kom, tyckte att hon nog också ska umgås så hon vägrade sova 22.30-00.
Lördagen sov vi ganska länge, vi hade ju inget program. Dagen gick här hemma med plockande av saker, träning och lek. På eftermiddagen var vi till mamma på mat och så blev Matilda där och bada bastu. Kvällen spenderade jag och Daniel i samma rum men på olika håll, han såg på film och jag läste min bok. Wallander såg vi tillsammans innan vi gick till sängs.
Söndagen såg nu ut ungefär som alla andra dagar. Det var ju ganska synd att all snö regnade bort vid årsskiftet så det regninga vädret har inte precis lockat till utevistelese nu när vi alla varit lediga. På eftermiddagen var vi bjudna på min systers kalas. Det var ingen dålig presant hon fick när hon fyllde 13, så jag väntar mig en liknande presant när jag fyller 24. Bara så du vet pappa! ;)
Hört på kalaset; 
"Grattis till tonåren"
"Jag trodde man blev pissis.."
Hehhe!

Igår var arbetsdag för oss båda och Matilda fick spendera några timmar med momi när vi jobbade i kors med Daniel. Vilken tur vi har med momi och famo nära som kan hjälpa till när det behövs! :) Idag är det helg, och förengångs skull är jag ledig och Daniel på jobb. Så vi passade på med Matilda att hälsa på hos J och E. Barnen var båda lite gnälliga och kunde inte leka tillsammans, men vi mammor hann iallafall diskutera världen lite bättre. 

Matilda kör med aerobic medan pappa lyfter tyngder. Direkt som hon hör musik börjar hon dansa :P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)