6 januari 2015

Simsimsalabim

Det är länge sedan vi slutade babysimmet och efter det har vi inte besökt någon simbassäng. De sista gångerna vi var på babysim var det bara gnäll och klängande fast i min hals från Matilda så det var ingen fröjd att vara där. Hemma i badkaret har hon totalvägrat att ligga ner sedan någongång på våren. Hon sätter imot allt vad hon kan och gallskriker om man försöker lägga henne ner på armen så man kan skölja hennes hår.
Eftersom det har varit så "problematiskt" har jag inte velat fara med henne till någon simhall och vi har mest duschat här hemma. Badkar badar hon kanske en gång i veckan, men bara sittande.
Jag hade en oanvänd simgång till bassängen på jobbet så igår var jag och frågade om vi kan komma idag när det är helg. Det var meningen att Daniel sku komma med, men han var på jobb. Istället kom Tessa och J med och plaska.

Och jag är sååå förvånad och stolt över hur duktig Matilda var! Hon gnällde inte alls och klängde sig inte i min hals ens när vi gick ner i vattnet. Den första halvtimmen var hon lite spänd men sedan slappande hon av. Mest hade jag henne i famnen och simmade runt, ibland höll jag henne så hon fick flyta "själv" på mage, några gånger fick hon flyta på rygg med huvudet på min axel. Tre gånger dök vi, och det gick bra. Hon skrattade bara när hon kom upp tillbaka. Hon tyckte helt tydligt om att simma nu.
Efteråt satt vi i bastun och värmde oss, vattnet i bassängen var ju bara 34 grader. Och när vi torkat oss fick hon bröd och fruktmos. En så nöjd tös så!





2 kommentarer:

  1. Hej, om du ofta har biljetter ti fara dit o simm + brist på sälskap så kommer vi gärna me! D e lite i kallaste laget vattne i simmhallen så fröken trivs int så bra.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr har ja int flera, vi har fått ti julklapp 2013 o ja använd den nu :/

      Radera

Tack för din kommentar :)