13 april 2015

Mässa och loppis

På veckoslutet var det både Lapsimessut och MLL Suuri Lastentarvikekirppis. På fredagen besökte jag, Matilda och mamma Lapsimessut. Som tur var vi där i god tid och det fanns utrymme att se sig omkring utan att trängas. En timme senare var det betydligt mera folk. Vi gick omkring och kollade på erbjudanden och smakade på det som bjöds. Matilda satt i kärran och såg sig storögd omkring. Vi var också ett varv inne på Outlet-expo men det var nu så dåligt som en "mässa" bara kan vara.

Matilda fick en ny dricksflaska, men det lär ta en tid för hon är rädd för den :D

Lite gratis stuff. Muminblöjorna har jag väntat att få prova när de nu är jätte mjuka! Hipp-påsarna fick man för 1e styck

Name It hade "Give away day" och alla pengar som kom in gick till välgörenhet. Klänning och leggins till sommaren

Nya brills måste ju fröken ha, ordentliga ska de vara så de hålls på på sjön! 

På söndagens stora loppis hade jag med mig Matilda så det var lite svårt att komma åt att titta på saker då kärran bara var i vägen. Dessutom var det ju massor med folk så man fick ibland tränga sig för att komma någonvart. Gick omkring med Nannu 1½ timme innan vi gav upp och tyckte det räckte. Enda som jag nu sådär var ute efter var utebyxor och skor till sommaren åt Matilda. Och båda hittade jag. Och en del annat.

Muminpussel, muminfilme och en påse vars pengar gick till MLL
När Matilda fick tråkigt sökte jag en leksak som hon kunde sysselsätta sig med, och denhär larven var verkligen värd sin 2e! Nu går hon omkring och drar på denhär hemma, pajar och leker :) 
Nu tror jag nog hon ska klara sig sommaren med dessa skor! Alla ska ett varv via tvättmaskinen förutom de vita lenkkarna som är helt nya. Skorna kostade 2-4e par.
Förutom de på bilderna blev det då utebyxor och några plagg till sommaren men de har jag redan slängt i byket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)