26 maj 2015

Veckoslutet

Efter Matildas rådgivningsbesök på fredagen fick hon fara på marknad med momi medan vi skötte lite andra ärenden, som t.ex. kolla upp våra försäkringar (sånt är bra att göra ibland!). På eftermiddagen körde vi 2 festprissar till båten i värsta kl-16-rusningen. Därifrån till Flamingo var vi besökte spa't. Vi hade inte varit där förut och eftersom Matilda sku bada hos momi och mofi badade vi på spa. 
Min åsikt om Flamingo Spa är att det var ganska väl dyrt (nu har jag ingen aning om vad inträde kostar på andra ställen). Spa avdelningen var helt fin; varm, mörk och mysig. Det fanns 2 olika bassänger och flera olika bastun. För min del sku det ha fått finnas även någon till bassäng, t.ex. bubbelpool och någon form av massage bassäng. Vattnet i den ena bassängen var så varmt att de riktigt brände i skinnet och länge kunde man inte sitta där. Det fanns en liten bar där man kunde köpa smått att äta och dricka. 
När man betalat spa-inträdet så hade man också tillgång till vattenparken på andra sidan väggen. Och där var det kallt efter värmen på spa-sidan! Vi provade 2 olika rutchbanor och satt en stund i en kall bubbelpool innan vi gav upp och gick in i bastuns värme. På bilderna ser vattenparken mycket större ut än vad den egentligen är, och att betala 24e för den är nog verkligen dyrt. Då kan man lika bra gå till Borgå simhall! 
Efter badandet blev det en glass och speed-shopping på Jumbos sida; Matilda fick nya strumpor som var nedsatta. 


Lördagen började jag i lugn och ro med hemlagade semlor och salkkarit i rutan. Sedan var jag ett varv på loppis innan jag for för att söka hem fröken. Nå hon var redan ute och sova så jag tillbringade dagen med mamma så länge. På eftermiddagen fick vi matgäster och det blev god grillmat. Kvällen avslutades med att jag ensam såg på Eurovisionen. 


Det var varit många dålig loppisbesök men denhär gången hittade jag det jag sökte efter; sommarkläder åt Matilda. 
Söndagen hade vi tumis-dag med Matilda till eftermiddagen. Och hon var på så bra humör ända från morgonen utan minsta gnäll på hela dagen :). 

Nektariner hör till mina favoritfrukter så nu smaskas det fruktsallad 

Om man kollar bakåt 2 år så när det var Eurovisionen hade vi inflyttningsfest med strömavbrott. Dethär veckoslutet var det också öppningsfest på Paven, för 2 år sedan målade vi huset när det var öppningsfesten för vi for dit när huset var målat. Roligt att komma ihåg med händelser vad man har gjort åren förut :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)