21 juni 2015

Båt-söndag

Idag sku vara midsommarens finaste dag men när jag vaknade på morgonen var det regn i luften ändå. Skickade meddelande till pappa "va e nu dehär för väder.." för vi hade igår kommit överens om att fara ut med båten om det är fint väder. Jag kollade väderprognosen och yr.no lovade sol kl 12. Så vi bestämde med pappa att vi far då. När jag sökt hem Matilda så hade vi hela förmiddagen tid innan vi sku fara så vi lyssnade på Sås&Kopp och Matilda hade egen show i vardagsrummet. När vi ätit lunch plockade vi flytvästarna med och for till pappas. Matilda somnade i bilen så det blev ingen lång vila men nästan ändå 1 timme då vi fick vänta vid pappas att de sku vara färdiga.
Sen körde vi ut, utan något egentligt mål och vi hamnade till Klovharun där vi var i land bara en snabb sväng.

Matilda ska alltid sitta på första parkett :D 



Idag körde vi omkring med en Yamarin Cross 75 BR



Vi körde österut en bit då pappa hade sikte på Gåsören. Där hade vi inte varit förut (pappa ju nog förstås). Gåsören är en avlång ö av stenar. Ett fint ställe helt öde ute på havet.





Stendrivor

Matilda var i himmelriket,så många stenar!



Roligt att vi for någon annanstan än perus Klovharun och Högharun, nu fick vi ju se andra delar av skärgården också. Nästa stopp var Tirmobaren där det blev mat.




Mitt i plötsligt när vi åt drog det en dimma in över sundet och det blev kallt som i en frysbox. Med navigator kan man som tur ändå köra i dimma så de hindrade oss inte från att starta hemåt.



Matilda hade orkat hela dagen jätte bra utan minsta gnäll och på hemvägen somnade hon i mosters famn. 



Det var en fin dag att vara ute på havet. Solen sken och det blåste inte just alls. I 55 knop blir det ändå lite kallt så rocken behövdes nog. Nu känner jag att ansiktet fått färg och jag hoppas att det inte blir ljust runt ögonen. Idag av alla dagar lämnade jag förstås kameran hemma, när det fanns så mycket fina vyer att fota. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)