21 juni 2015

En titt bland telefonbilderna

Hela veckan har jag tänkt blogga men inte hittat tid för det. Inte ens förra söndagen blev det bloggat. Tid eller ork, är frågan? Nå jag bloggar ju när jag har lust ;). 

 Förra veckans torsdag for jag och Matilda ut till skären för att spendera lite tid med mamma/momi. Där var det inte särskilt varmt och det blåste ju hela fredagen så det var bara att ha utekläder på när vi var ute. Matilda sysselsatte sig med att kasta stenar och sedan samla ihop dem igen. Till vad behöver man leksaker ?! :D Matilda fick en egen stol och hon var lagom stolt! "Sitta hää" hördes var och varannan minut. Tidigt på lördagmorgon for vi hem i dimman, tur så var det ingen båttrafik den tiden för lite rädd var man nog fast det finns radare i båten. 


På eftermiddagen klädde vi upp oss då det nalkades examensfest i Hindsby. Matilda fick vara med hela kvällen och var så nöjd där hon traskade omkring och utforskade gården. Det bjöds på jättegod mat och goda kakor. Tur att man hade en klänning som inte spände ;) 


Gårdsloppis hela söndagen hos min moster, i regn och rusk. Jag sålde just ingenting men är en erfarenhet rikare. Och lite klokare till nästa år. 


Sås&Kopp gjorde en gratis konsert vid bibban så den var vi och lyssnade på med Matildas momi och gu'mor. Och med Kopp's ord "mammorna kan sångerna bättre än barnen", för visst kunde man de flesta sånger de sjöng. Momi köpte en skiva med de tjäraste sångerna till Matilda så nu kan vi lyssna hemma också på Sås&Kopp.



Mattorna flög ut och Daniel tvättade alla våra mattor en kall morgon. Som tur hann nästan alla torka innan kvällen och nattens regn. Bra med långt räcke så behöver man inte fundera var man ska hänga allt på tork.

En kväll lagade vi pizza. Det var gott tyckte Matilda, "pisha".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)