21 juni 2015

Midsommarafton 2015

På midsommaraftonen kom jag hem efter jobbet och hann med en snabbdusch och lite förberedelser innan gäster kom. På morgonen hade jag i all hast lagat en lista på saker som ska göras innan gästerna kommer, listan var nog menad åt mig själv men Daniel hade under dagen kryssat över de flesta av sakerna. Mindre stress för mig :).
När gästerna kom plockade vi fram allt som sku ätas, och det var en hel del. Jag hade tänkt att vi har fiskbord först och sedan grillmat men pojkarna var så ivriga med grillande (som tog en evighet) så vi flickor började med fisken och så fick pojkarna äta sedan i vilken ordning de ville.


När vi orkade stiga upp från bordet blev det lite chill ute på gården så barnen fick springa av sig.


Till kaffet hade Nannu lagat en så gott som sockerfri kaka så också barnen kunde äta lite gott. Och god var den! Till kakan hade vi också lite skumppa vi skålade med.


Matilda som vanligtvis inte får kaka tyckte det var jätte gott med kaka och åt nästan 2 bitar. Kvarg med jordgubbar funkade ju bra som kvällsmål.

Bastu hör ju midsommaren till men det var nog bara karlarna som hoppade i bastun. Som tur lekte barnen snällt och vi behövde inte hela tiden vara där imellan.
Något efter kl 22 for gästerna hem och vi blev liggande på soffan. Matilda sku inte sova utan somnade först vid 23:30, huoh..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)