28 juli 2015

Fräsch i håret

Förra veckan började det kännas att nu är det på tiden att göra någonting åt håret. Någongång i början av Juni (om ja nu int minns helt tokigt) fick jag fixat ljusa och röda slingor samt klippt. Det röda har runnit bort och jag tyckte det började bli helt för ljust. Och hade tappat all form. 
Så på söndagen var jag och fick håret fixat hos en bekants bekant. Jag ville ha helheten mörkare men inte helt mörk så hon sparade lite av de ljusa ränderna och lade in mörkare ränder av samma färg som mitt hår var. Vid klippandet gav jag ganska fria händer eftersom jag ville ha någonting nytt. Och gärna lite kortare. Nu är det till hakan fram till och lite kortare där bak, uppklippt i våningar och kortare pannlugg. Det känns fräscht och luftigt. 


Jag känner mig nog mest bekväm i mörkt och kortare hår men har inte tid eller pengar att hålla håret riktigt kort så det får vara lite såhär mellan 2 längder.

Jag fick också svar på någonting jag undrat över. Jag tycker själv jag har tunt hår men sen igen tar det en evighet att torka det och det är nog ganska tjockt när det är nyfönat. Svaret blev att jag har jätte tunna fina hårstrån men massor av dem, så därför är det både tunt och tjockt samtidigt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)