1 augusti 2015

Så var Julimånad slut

Underligt hur man glömmer saker när det inte är något extra eller utöver det vanliga. Denhär veckan har bara gått åt och jag kommer inte på just någonting som vi gjort. Denhär veckan har vi iallafall inte haft ett hända besök på rådgivning eller hälsostation. 

Denhär veckan har vi iallafall sökt hem en ny vagn, ett skötbord och en tripptrappstol. Alla fyndade begagnat på nätet. Jag har haft en TW och Daniel har haft bastugäster. Jag och Matilda har umgåtts mycket med J och E, 3 gånger på en vecka :D. Tessa och Karin var här på glass en eftermiddag. En kväll spenderade vi hos familjen L med pizzabak i grillen. Och förengångs skull behövde vi inte sitta imellan ungarna hela kvällen. Vi har besökt min famo och fafa som alltid blir lika glada och fått hem en stor burk äppelmos. Mest tycker jag att vi bara har varit hemma men nu har vi ju hunnit med en hel del. 

Idag har vi haft tumisdag med Matilda utan pappa så vi passade på att göra någonting extra. Först var vi på barnloppiset som öppnade igen efter sommarstängt. Sedan besökte vi HopLop för lite lek och bus (bra dag, alla andra var tydligen på stranden :D). Lunch åt vi på McDonalds. På kvällen var jag ännu på Christas födelsedagkaffe medan Matilda var med sin "täti".

Potatis från eget land och kantareller från egen skog

Matilda umgås med pappa i vedlidret

Hemlagad pizza, mums vad det var gott! Helt annorlunda att laga på sten i grillen än i ugnen

"pofs" vill Matilda ibland ha i håret, och så ska vi puhla :D

Matildas första gång på McDonalds, gick ju sådär :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)