8 augusti 2015

Äntligen sommarvärme

Sommarens väderprognos har inte varit mycket att lita på, de har inte alls veta vad morgondagens väder ska vara. Ganska jobbigt.
På onsdagen var det sommarvärme på riktgit och det var första gången jag åkte båt utan långärmat på! På kvällen dessutom,då Daniel körde ut mig och Matilda till skären.
Till torsdagen hade det först lovats regn, sedan inget regn och mitt i natten vaknade jag av att det öste ner så jag trodde taket sku ramla in! Så började det ännu åska. Jag är inte rädd för åska men bullrandet störde min sömn, när jag förengångs skull fick sova helt för mig själv.
Hela halva torsdagen regnade det så vi var bara inomhus och lekte. Mot kvällen kunde vi gå ut och leka, då blev Matilda glad. Lite action fick vi när en orm ringlade förbi på berget,
Fredagsmorgonen började med gassande sol och det var nästan för varmt på terrassen vid morgonkaffet. På förmiddagen lekte vi ute, provade att gå i havet men det var lite väl kallt men Matilda sysselsatte sig med att kasta sjögräs i vattnet. Innan det blev lunch fick hon ännu plaska i badkaret en stund. Just passligt innan det var butiksbåts-tid vaknade Matilda från vilan så nu kunde hon också komma med. Hon tittade storögt omkring i båten och blev lite ledsen när vi handlat färdigt och gick i land. Ingen glass blev det men hon var nöjd ändå. En upplevelse för sig, som hon ju nog inte kommer ihåg nästa sommar mera :D.
Innan vi packade ihop våra saker för att åka hem badade vi ännu bastu och jag tog ett dopp i havet. Daniel ville äta på Paven så vi hade bestämt träff där för middag.




Till idag hade det igen lovats regn men hela dagen har solen skinit. I allafall i Forsby där vi spenderat dagen. Vi började med ett besök i butiken för att köpa födelsedagspresant till Matildas gumor. Så på TW möte. Så hade jag tänkt att Matilda sku sova dagssömn hos gumor men hon var inte av samma åsikt och först när Daniel kommit på plats och gick ut och gå somnade hon. Så blev det födesledagkaffe och efter det kom vi hem. I Forsby var det sådär klibbigt hett men hos oss blåser det förstås så här var det bra mycket svalare ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)