18 augusti 2015

Födelsedag

På söndagen var det min tur att fylla år. 24 år ung blev jag. Jag brukar inte fira min födelsedag något stort men tyckte att jag nog kan bjuda på kaffe och kaka iallafall. Bjöd in närmaste familjen och släkten, men det blir en del ändå när också Daniels syskon kommer.

Vi hade tur med vädret och det var första gången vi påriktigt använde vår terrass dethär året! Båda parasollen var uppe och vi kunde njuta av värmen med endast lite vindpustar nu och då (hos oss blåser det ju alltid stormvindar).

Varje år är det lika svårt att säga vad jag önskar till födelsedagen, försöker ju fundera ut något som jag mera behöver än vill ha. Visst hade jag önskat mig en iphone, men någon sån fick jag inte :D. När jag kommit på någonting jag sku behöva får jag föra fram min önskan både åt Daniel och mamma. Kanske vi med Daniel kan gå och köpa varandra födelsedagpresanter tillsammans, då han inte ännu fått sin som jag lovat åt honom (han är inte den lättaste att få med till klädbutiken och prova farkkun).

Jag bjöd på saltiga kex med färskost, hemlagade örfilar, hemlagad maräng och hemlagad kaka

Blåbärsmoussetårta med browniebotten, mums!

Första gången jag provade på maränger, med choklad. Dom var fint toppiga när jag satt dom i ugnen men sen rann dom ut.. 

En del av det jag fick i present, en muminmugg och 2 assietter till Lumi-serien fattas, och pengarna. 

Tjockisen själv med vissa klädproblem.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)